
” Najważniejszy okres w życiu to nie czas studiów uniwersyteckich, ale pierwszy okres od urodzin do szóstego roku życia. Jest to czas, kiedy formuje się inteligencja człowieka i nie tylko ona, ale całość jego zdolności psychicznych”.
M. Montessori
W Przedszkolu Bambini pełnię obowiązki zastępcy dyrektora. Jestem nauczycielem mianowanym z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi w szkole oraz przedszkolu.
Od 2007 roku prowadzę kursy i szkolenia z Pedagogiki Marii Montessori dla nauczycieli szkół i przedszkoli.
Wielokrotnie prowadziłam zajęcia pokazowe dla studentów pedagogiki z poznańskich uczelni wyższych.
Koncepcję pedagogiczną Marii Montessori wykorzystuję prowadząc zajęcia z dziećmi na różnych etapach edukacyjnych.
Uczestniczyłam w Międzynarodowej Konferencji Naukowej – Pedagogika Montessori w Polsce i na świecie, V Międzynarodowej Konferencji Montessori – Wiosna Montessori oraz Regionalnej Konferencji Montessori w Poznaniu.
Prywatnie jestem mamą Heleny absolwentki Bambini oraz Zosi, która nadal uczęszcza do przedszkola Bambini
Kwalifikacje:
• Uniwersytet im. Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Studia Podyplomowe z zakresu Pedagogiki Marii Montessori;
• Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych, Studia Podyplomowe: Terapia pedagogiczna i nauczanie początkowe;
• Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych, Pedagogika Specjalna.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej;
• Kurs Pediatryczny z zakresu udzielania pierwszej pomocy;
• Dyrektor wobec zmian w procedurze awansu zawodowego;
• Pomoc psychologiczno- pedagogiczna w świetle zmian;
• Bezpieczeństwo teleinformatyczne placówki oświatowej, procedury elektronicznej ochrony danych osobowych;
• Kurs z zakresu ochrona danych osobowych;
• Zmodernizowany System Informacji Oświatowej;
• Sytuacje trudne w kontaktach z rodzicami;
• Szkolenie z zakresu nauczania zdalnego przedszkolaków i uczniów klas 1-3;
• Kurs dla wychowawców placówek wypoczynku;
• Kurs w zakresie kierowania wycieczkami szkolnymi;
• Teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, a wspieranie uzdolnień dzieci;
• Kinezjologia Edukacyjna Paula Dennisona (I i II stopień);
• Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
„The first duty of education is to stir up life, but leave it free to develop”.
M. Montessori
Od 2003 roku pełnię rolę nauczyciela języka angielskiego w Przedszkolu Bambini, a także obowiązki zastępcy dyrektora. Posiadam stopień awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego.
W swojej codziennej, wieloletniej pracy staram się zaszczepić w dzieciach pasję do nauki języków obcych uwzględniając przy tym indywidualny potencjał i predyspozycje każdego z nich. Poprzez naturalne wykorzystanie języka angielskiego, na co dzień w kontaktach z dziećmi, nauka przebiega w przedszkolu w sposób całkowicie naturalny i łagodny. Uczę, ponieważ jest to moja pasja- praca ta daje mi dużo radości oraz ogromną satysfakcję. Dziecięca ciekawość motywuje mnie do kreatywnego działania i podejmowania nowych wyzwań. Największa nagrodą są postępy, jakie, na co dzień robią dzieci, ich błysk w oczach, indywidualne sukcesy i radość wymalowana na buziach, gdy uda im się coś nowego osiągnąć.
Prywatnie jestem mamą 11- letniej córki, która również ukończyła przedszkole Bambini, co zaowocowało jej świetnym przygotowaniem do podjęcia nauki w szkole. Wolne chwile spędzam aktywnie z rodziną, czytam książki i podróżuję.
Kwalifikacje:
• Wyższa Szkoła Języków Obcych w Poznaniu – studia licencjackie filologia angielska z elementami hispanistyki;
• Uniwersytet Adama Mickiewicza – studia magisterskie uzupełniające filologia hiszpańska;
• Wyższa Szkoła Języków Obcych w Poznaniu- dydaktyka języka angielskiego;
• Organizacja i zarządzanie oświatą- studia podyplomowe.
Kursy i szkolenia:
• Kurs z pedagogiki Marii Montessori w Łodzi;
• Kurs Pediatryczny z zakresu udzielania pierwszej pomocy, Centrum Szkoleniowo -Usługowe Medaid;
• Eksperymentuję i dociekam – przyrodę poznaję z bliska i daleka – KLANZA;
• Przełamanie stereotypu w nauczaniu języka angielskiego w placówkach przedszkolnych – wyzwanie i konieczność XXI wiek;
• Creativity with younger learners – storytelling, songs, word plays and more…”by Bartek Jaślikowski;
• Effective Work in Multilevel Groups by Bartek Jaślikowski – Cambridge University Press;
• Ticking the Bowes;
• Getting the best out of your pupils by identyfing their needs ….. and combining them with yours by Michael Tomlinson – Cambrdge University Press;
• Diagnozowanie i ocenianie a efektywność nauczania języka angielskiego w klasach I – III szkoły podstawowej;
• Nowa podstawa programowa: główne założenia i ich realizacja w „Buggs World”;
• Przedszkole XXI wieku – nowa jakość w nauczaniu języka angielskiego – Cambridge Educational Partner;
• Film w nauczaniu języków obcych;
• Błąd językowy a warsztat nauczyciela;
• Strategies of Success. The „what” and the „how” of exam preparation.
Konferencje:
• Konferencja metodyczna „ And now ….. a story.” by Mandy Musioł / Pearson Longman /;
• Konferencja metodyczna „Multi – sensory teaching.” by Jeanne Perett / Pearson Longman;
• Konferencja metodyczno-psychologiczna „Our great Little Island”- Anny Kolbuszewskiej;
• And They All Learned English Happily Ever After! Fantasy, Fun and fairytales in the Lower Primary Classroom Piotra Steinbricha- konferencja metodyczna zorganizowana przez wydawnictwo Pearson;
• Szkolenie metodyczne poświęcone uczeniu języka angielskiego na etapie wczesnoszkolnym w zakresie: uczenia grup dzieci zróżnicowanych wiekowo, życia historii, bajek i opowiadań w procesie nauczania, technik efektywnego zarządzania klasą zorganizowane przez wydawnictwo Pearson;
• Konferencja metodyczna Piotra Steinbricha pt. „Children Gamified”, Magdaleny Sapko pt. “Mądra cyfryzacja”, Daniela Brayshaw’a pt. ”Banishing Butterflies” zorganizowane przez wydawnictwo Pearson;
• Konferencja z udziałem Jeremiego Harmera pt. „Za kulisami Studia Wata Disneya” oraz „Bananas! I hate bananas!” zorganizowana przez wydawnictwo Pearson;
• Szkolenie metodyczne Anny Parr-Modrejewskiej pt. „Through the enchanted sea of imagination” adresowanej do nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym zorganizowane przez wydawnictwo Macmillan;
• Konferencja metodyczna pt. „Plejada gwiazd na szkolnym podwórku” Marioli Boguckiej zorganizowana przez wydawnictwo Pearson;
• Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych pt. „Making the right noise! Discipline in a primary classroom” zorganizowana przez Express Publishing;
• Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych Piotra Steinbricha pt. „The All-inclusive Approach to teaching Children” oraz Marioli Boguckiej pt. “Active Learning for upper-primary students” zorganizowana przez wydawnictwo Pearson;
• Konferencja metodyczna Czesława Kińskiego, Jacka Łaguna oraz Moniki Szałkiewicz-Nowak pt. „Mission possibile-how to make a class of Lower-primary learners work together as a group” oraz “Nowa podstawa programowa- główne założenia I ich realizacja” zorganizowana przez wydawnictwo Macmillan;
• Szkolenie metodyczne Angeli Mickey „Let’s connect teachers with students- jak budować dobre relacje z uczniami i zwiększać ich motywację do nauki języka” zorganizowane przez Cambridge University Press;
• Warsztaty metodyczne pt. “Motivating children and teenagers through songs” zorganizowane przez Cambridge ESOL.
„Sekret dobrego nauczania polega na postrzeganiu inteligencji dziecka jako urodzajnego pola, na którym można zasiać nasiona, aby rosły w cieple ognistej wyobraźni”.
M. Montessori
Od 15 lat pracuję, jako nauczyciel języka angielskiego. Swoje doświadczenie w pracy zawodowej zdobywałam już w trakcie studiów, realizując praktyki zarówno w szkole podstawowej, jak również na wyższych etapach edukacyjnych. Umiejętność pracy z dziećmi rozwijałam podczas pracy w szkole językowej, jako lektor języka angielskiego. Dalsze kompetencje zawodowe zdobywałam pracując w grupach przedszkolnych w przedszkolu Bambini. Podstawą mojego warsztatu jest rozwój – w trakcie mojej wieloletniej praktyki uczestniczyłam w różnych formach doskonalenia zawodowego. Jestem nauczycielem mianowanym, od kilku lat pełnię w naszym przedszkolu obowiązki zastępcy Dyrektora.
Kwalifikacje:
• Wyższa Szkoła Języków obcych w Poznaniu, filologia angielska z hiszpańskim, studia licencjackie;
• Wyższa Szkoła Języków obcych w Poznaniu, filologia angielska , studia magisterskie;
• Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, filologia hiszpańska, studia magisterskie.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Szkolenie Cambridge Motivating children and teenagers through songs;
• Szkolenie metodyczne Pearson: uczenie grup dzieci zróżnicowanych wiekowo, użycie historii, bajek w procesie nauczania;
• Teacher’s Progress Days- konferencja-Making the right noise, discipline in primary classroom;
• Konferencja Pearson-metody pracy z dziećmi na lekcjach angielskiego w oparciu o historie, bajki globalne czytanie, odgrywanie ról, praca w parach i grupach;
• Indywidualizacja procesu nauczania w oddziałach zróżnicowanych pod kątem wieku, poziomu zaawansowania i umiejętności;
• Szkolenie Pearson-konferencja metodyczno-psychologiczna Our Great Little Island;
• Konferencja metodyczna Macmillan Education- Mission possible- how to make a class of lower primary learners work together as a group;
• Konferencja metodyczna Macmillan Education- Take tchem to the otherside on effective teaching of English;
• Konferencja metodyczna The all-inclusive approach to teaching English i Active learning for upper-primary students;
• Konferencja metodyczna Macmillan Education- Creativity and communication through story and drama;
• Konferencja metodyczna Macmillan Education- Myths, facts and strategies-kognitywne i językowe trudności ucznia;
• Komunikacja i współpraca w zespole – szkolenie;
• Szkolenie z zakresu sytuacje trudne w kontaktach z rodzicami;
• Kurs Pierwszej Pomocy Przedmedycznej;
• Ukończenie warsztatów metodycznych dla nauczycieli, Gramy, śpiewamy i tańczymy- z muzyką dobrze się bawimy.
E-konferencje, wideoszkolenia:
• Multisensoryczna nauka angielskiego w przedszkolu-zajęcia dodatkowe;
• Zerówka Kids go English, dr Piotr Steinbrich, Pearson;
• Przedszkolna przygoda z językiem angielskim, dr Anna Parr-Modrzejewska;
• The challenge of making English learning natural and exciting for grade 0 students, Macmillan;
• The art and craft of teaching early communication, dr Anna Parr-Modrzejewska;
• Ten great ideas for using flashcards, Carol Read;
• Using puppets with really young learners, Jill Leighton;
• Magiczny świat edukacji przedszkolnej, dr Anna Parr-Modrzejewska;
• Zielono mi – czyli jak skutecznie powtarzać z najmłodszymi uczniami, Katarzyna Synder-Tamborska, Pearson;
• Angielski w przedszkolu – praktyczny poradnik dla nauczyciela i rodzica, dr Mariola Bogucka i Maria Ogonowska, Pearson;
• Teaching young learners – tips and tricks, Maria Ogonowska, Pearson;
• Developing student’s word formation skills beyond exam tasks;
• Let it go. How to make your students active agents of their learning;
• Social and emotional learning in the early years, Carol Read.
Webinaria:
• Child’s play? The role of play and games in teaching preschool children , Carol Read, Macmillan;
• Stacjonarnie czy zdalnie – zawsze kapitalnie! Jak pracować w klasie i z domu z 6-latkami;
• Jak UCZYĆ online dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Katarzyna Komarnicka, Macmillan;
• Social and emotional learning in the early years, Carol Read, Macmillan;
• Wesołe zabawy z angielskim w zerówce, dr Anna Parr-Modrzejewska.
,,Nie można być wolnym, jeśli nie jest się samodzielnym. Zatem, aby dziecko zdobyło niezależność, jego aktywne oznaki wolności osobistej muszą być akceptowane od najwcześniejszego dzieciństwa”.
M. Montessori
Doświadczenie w pracy z dziećmi:
• Nauczyciel Montessori w przedszkolu Bambini;
• Tutor w Akademii Przyszłości;
• Praktyki pedagogiczne oraz staże w żłobku, przedszkolu oraz szkole podstawowej.
Kwalifikacje:
• Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych, pedagogika, wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe;
• Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych, pedagogika specjalna, wspierająca uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
• Nauczyciel kontraktowy.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Szkolenia z Metody Marii Montessori;
• Sytuacje trudne w kontaktach z rodzicami;
• Z matematyką za pan brat od najmłodszych lat;
• Kształcenie na odległość- nowe regulacje prawne;
• Jak rozmawiać z dziećmi o sytuacjach kryzysowych?
• Praca zdalna z rodzicami- sposoby na motywację i organizację;
• Asertywność w pracy nauczyciela;
• Motywująca pochwała, konstruktywna krytyka;
• Wykorzystanie różnych technik plastycznych w edukacji początkowej;
• Muzyka w przedszkolu- jak utrzymać fascynację dziecka w czasie grupowych zajęć muzycznych?
• Jakie prawa przysługują dyrektorom i wychowawcom żłobków i przedszkoli w sytuacji zawieszenia działalności placówek?
• Praca zdalna z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi mobilnych dla przedszkola;
• Nauczanie zdalne przedszkolaków i uczniów klas 1-3;
• Emocje, relacje i pasje osób ze spectrum autyzmu;
• Inspiracje muzyczne z okazji Dnia Rodziny według Krainy Muzyki;
• Warsztaty teatralne;
• Przedszkolna rzeczywistość po 6 maja;
• Świąteczne inspiracje Krainy Muzyk;
• Instruktor rekreacji ruchowej o specjalności taniec.
,,Zostawmy życie, niech się w granicach dobra samo rozwija. My tylko obserwujmy jak rośnie. To jest cała nasza misja”.
M. Montessori
Doświadczenie:
• Doświadczenie w pracy z dziećmi w przedszkolu i szkole;
• Prowadzenie zajęć indywidualnych, w tym korekcyjno- kompensacyjnych, terapeutycznych dla dzieci ze spektrum autyzmu.
Kwalifikacje:
• Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Pedagogika, specjalność: Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka;
• Wyższa Szkoła Uni-Terra w Poznaniu, Pedagogika specjalna, specjalność: Oligofrenopedagogika z terapią autyzmu.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Kursy z Metody Marii Montessori;
• Szkolenia z zakresu Metody Krakowskiej i Metody Dobrego Startu;
• Konferencja ,, Zrozumieć autyzm- standard diagnozy i postępowania terapeutycznego w całościowym zaburzeniu rozwoju ze spektrum autyzmu.”
„To wszystko, czego sobie życzymy, czyli żeby nie przerywano nam pracy, nie utrudniano wysiłków, żeby mieć przyjaciół gotowych nam pomóc, kiedy tego potrzebujemy, widzieć ich cieszących się razem z nami, być z nimi na równi, móc się im zwierzyć i im zaufać – tego potrzebujemy, żeby się dobrze czuć w czyimś towarzystwie. Dzieci tak samo są istotami ludzkimi, którym należy się szacunek. Swoją niewinnością i ogromnymi możliwościami, które na nie czekają w przyszłości, zasługują na niego nawet bardziej. Czego my pragniemy, one pragną”.
M. Montessori
Doświadczenie zawodowe:
• Praktyka pedagogiczna, zawodowa i językowa w przedszkolu;
• Lektor języka angielskiego;
• Wolontariuszka w zakresie hipoterapii i zajęć metodą Weroniki Sherborne z dziećmi z niepełnosprawnością.
Kwalifikacje:
• Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych, kierunek: edukacja elementarna i język angielski;
• Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych: kierunek: doradztwo zawodowe i personalne;
• Nauczyciel kontraktowy.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Kursy z Metody Marii Montessori;
• Course Competion Certificate (course in EURHYTHMICS);
• Adam Mickiewicz University. Program for International Exchange;
• Udział w warsztatach Stowarzyszenia „KLANZA”, pt. Gramy, śpiewamy, tańczymy – z muzyką dobrze się bawimy;
• Kurs z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
,,Nikt nie może rosnąć za dziecko. Dziecko jest budowniczym człowieka. Każdego człowieka na tym świecie ukształtowało dziecko, którym kiedyś był”.
M. Montessori
Doświadczenie pracy z dziećmi:
• Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi Polsce oraz USA;
• Liczne praktyki w przedszkolach oraz szkole podstawowej;
• Organizowanie warsztatów teatralnych dla dzieci wraz z Teatrem asz.teatr w Poznaniu.
Kwalifikacje:
• Wyższa Szkoła Pedagogiki i Administracji – Pedagogika, Zintegrowana Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna;
• Wyższa Szkoła Pedagogiki i Administracji –Pedagogika, Edukacja Przedszkolna;
• Schola Posnaniensis – Wyższa Szkoła Sztuki Stosowanej w Poznaniu, Kierunek: Malarstwo, Specjalność: Malarstwo w architekturze – projektowanie witrażu;
• Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia w Nowym Tomyślu, klasa fortepianu;
• Nauczyciel kontraktowy.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Szkolenia z Metody Marii Montessori;
• Gramy, śpiewamy i tańczymy – z muzyką dobrze się bawimy, PSPiA KLANZA;
• Kurs Pierwszej Pomocy;
• Sytuacje trudne w kontaktach z rodzicami;
• System edukacji przez ruch D. Dziamskiej;
• Trening umiejętności asertywnych;
• Skuteczna komunikacja w pracy i życiu;
• Webinarium ,,Pomóż mi się skupić. Ćwiczenia uważności dla dzieci i dorosłych”;
• Certificate of Achievement – Advanced Conversational English. Wilton Adult & Continuing Education; Wilton, USA.
„Czego nie ma najpierw w zmysłach, tego nie ma później w umyśle”.
M. Montessori.
Doświadczenie w pracy z dziećmi:
• nauczyciel wychowania przedszkolnego;
• animator zabaw dla dzieci, realizacja projektów filmowych dla dzieci, prowadzenie konkursów, zabaw dla dzieci;
• praktyka zawodowa w szkole podstawowej.
Kwalifikacje:
• Dyplom nauczyciela Montessori, kurs- Pedagogika Marii Montessori – edukacja i terapia w przedszkolu;
• Centrum Rozwoju i Edukacji w Łodzi – pedagogika wieku przedszkolnego i wczesnoszkolnego;
• Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu -pedagogika, poradnictwo i pomoc psychopedagogiczna;
• Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica w Pile – praca socjalna.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Nauczanie zdalne przedszkolaków i uczniów klas 1-3;
• Muzyczne bajki dla dzieci;
• 5 superaktywnych zabaw;
• Zabawa wspierająca rozwój;
• Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia (diagnoza-terapia-masaż);
• Od dużej do małej motoryki – zabawy i ćwiczenia rozwijające sprawności motoryczne dzieci;
• Moja mandala;
• Kreatywny nauczyciel, bystre dzieci. Interaktywne warsztaty pobudzania kreatywności;
• Filharmonia uśmiechu – tańce i zabawy muzyczne w oparciu o metodę aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss;
• Gramy, śpiewamy i tańczymy – z muzyką dobrze się bawimy;
• Wiosenne Inspiracje Krainy Plastyki;
• Kraina Małego Einsteina;
• Wiosennie wokół Montessori;
• Sytuacje trudne w kontaktach z rodzicami.
„Nauczyciel pilnuje, aby nikt nie przeszkadzał pochłoniętemu pracą dziecku. Zadanie anioła stróża dusz skoncentrowanych na wysiłku jest jednym z najbardziej przyjemnych zadań nauczyciela”.
M. Montessori
Doświadczenie w pracy z dziećmi:
• Doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego;
• Liczne praktyki pedagogiczne w szkole i w przedszkolu;
• Współpraca z Komitetem Ochrony Praw Dziecka.
Kwalifikacje:
• Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Pedagogika przedszkolna i 16%wczesnoszkolna;
• Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, Filologia Angielska;
• Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych, Pedagogika;
• Uniwersytet Wrocławski, Wydział Filologiczny, Filologia angielska;
• Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych w Legnicy- Filologia angielska;
• Nauczyciel mianowany.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Kursy z Metody Marii Montessori;
• W tej zabawie jest metoda! Mali Tropiciele poznają świat;
• Bajki pomagajki – jak wykorzystać bajkę do wspierania rozwoju emocjonalnego dziecka;
• Folk for fun. Etniczna przygoda, czyli nauka tańców korowodowych z różnych stron świata;
• Czytanie i pisanie w przedszkolu;
• Dziecięca matematyka w przedszkolu według prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej;
• Kreatywna grafomotoryka, czyli zabawy w rysowanie przedszkolaków;
• Ciekawe zajęcia z Paczką Puszatka;
• Warsztaty muzyczne- Muzyka poważna w przedszkolu na serio i dla żartu;
• Warsztaty muzyczne w zakresie terapii muzycznej w nauczaniu wczesnoszkolnym i przedszkolnym;
• Tanecznym krokiem przez świat;
• Kurs Pediatryczny z zakresu udzielania pierwszej pomocy, Centrum Szkoleniowo -Usługowe Medaid;
• Gramy, śpiewamy i tańczymy – z muzyką dobrze się bawimy – KLANZA.
Konferencje:
• Język obcy w przedszkolu;
• Stymulowanie rozwoju poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym;
• Techniki relaksacji w pracy z dzieckiem w przedszkolu;
• Jak zwiększyć poczucie własnej wartości u dziecka w wieku przedszkolnym?
• Dziecko z zespołem Aspergera w edukacji przedszkolnej;
• Czytajmy książki – uskrzydlajmy dzieci! Wielowrażeniowe działania z tekstami literackimi w przedszkolu i szkole;
• Nowa podstawa programowa wychowania przedszkolnego. Eksperymenty językowe, muzyczne, graficzne a rozwój społeczny i poznawczy dziecka w wieku przedszkolnym;
• Język obcy w przedszkolu – zabawy ruchowe w przygotowaniu do nauki języka angielskiego;
• Założenia planu daltońskiego podstawą funkcjonowania w społeczeństwie – rozwijanie samodzielności, odpowiedzialności i umiejętności współpracy.
„Każda niepotrzebna pomoc jest przeszkodą w rozwoju”.
M. Montessori
Doświadczenie:
• Wychowawca na obozach i koloniach dla dzieci;
• AWO Kita, Hürth – wolontariuszka;
• Montessori Kinderhaus, Potsdam – praktyki w roli wychowawcy.
Kwalifikacje:
• Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Edukacja elementarna i język niemiecki;
• Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Pedagogika Opiekuńczo – Wychowawcza;
• Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Kurs pedagogiki metody Marii Montessori;
• Dwa podskoki, trzy przysiady, czyli nauka czytania w ruchu i zabawie;
• Ja i moja szkoła – cykl zainspirowany teorią inteligencji wielorakich H. Gardnera;
• Muzyka i taniec – wspomaganie rozwoju ruchowego poprzez zabawę;
• Zanurz się w muzykę – podstawy teorii uczenia się muzyki według Edwina E. Gordona;
• Warsztaty dziecięcej matematyki według prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej;
• Praca z dzieckiem dwujęzycznym w przedszkolu i szkole;
• Mam trzy latka, trzy i pół, głową sięgam ponad stół … – wspieranie rozwoju poznawczego i językowego dzieci w pierwszych latach życia; O co chodzi z ta literalizacją? Jak badać, jak działać, jak wspomagać rozwój dziecka;
• Nowa podstawa programowa w edukacji wczesnoszkolnej i wychowaniu przedszkolny;
• Metody aktywnego słuchania muzyki opracowanej metodą Batii Strauss;
• Budowanie środowiska uczenia się języków obcych dzieci w wieku przedszkolnym;
• Edukacja globalna zmienia nasz świat 3;
• Metoda Dobrego Startu;
• Nazywanie świata – Odimienna metoda nauki czytania;
• Język obcy w przedszkolu;
• Planowanie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i ocena jej efektów;
• Jak stymulować rozwój przedszkolaka?
„Postawa nauczyciela musi zawsze wynikać z miłości”.
M. Montessori
Doświadczenie zawodowe:
• Doświadczenie w pracy z dziećmi metodą Marii Montessori;
• Udział w projektach naukowych skierowanych do dzieci w różnym wieku;
• Liczne praktyki studenckie.
Kwalifikacje:
• Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – kierunek: Filologia polska, specjalność nauczycielska;
• Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu – kierunek: Filologia polska, studia II stopnia, specjalność nauczycielska;
• Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu – kierunek: Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe;
• Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy/ Centrum Uśmiechu Dziecka w Poznaniu – Pedagogika Marii Montessori – edukacja i terapia w przedszkolu, studia podyplomowe;
• Collegium Da Vinci – Logopedia, studia podyplomowe, w trakcie;
• Nauczyciel kontraktowy.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Programowanie na dywanie. Elementy programowania w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym;
• Filharmonia uśmiechu – tańce i zabawy muzyczne w oparciu o metodę̨ aktywnego słuchania muzyki wedługug Betti Strauss;
• TUS – terapia czy wspólna przygoda;
• Aktywna edukacja inspirowana zabawami klockami LEGO i nie tylko
• Warsztaty teatralne w edukacji;
• Muzyka w przedszkolu. Jak utrzymać́ fascynację dziecka w czasie grupowych zajęć́ muzycznych?
• Emocje, relacje i pasje osób ze spektrum autyzmu;
• Jak rozmawiać́ z dziećmi o sytuacjach kryzysowych?
• Zabawa wspierająca rozwój;
• Gramy, śpiewamy, tańczymy – z muzyką dobrze się bawimy;
• Idzie jesień, idzie zima a mnie nuda się nie trzyma! Wybrane elementy kinezjologicznego systemu kształcenia i terapii „Edukacja przez ruch” Doroty Dziamskiej;
• Kreatywny nauczyciel, bystre dzieci. Interaktywne warsztaty pobudzania kreatywności;
• Nauczanie zdalne przedszkolaków i uczniów klas 1-3;
• Praca zdalna z rodzicami – sposoby na motywację i organizację;
• Praca zdalna wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi mobilnych dla przedszkola.
„Dzieci pokazały nam, że wolność i dyscyplina są dwiema stronami tego samego medalu, dlatego, że wolność prowadzi do dyscypliny.”
M. Montessori
Doświadczenie:
• Doświadczenie w pracy z dziećmi w żłobku oraz przedszkolu;
• Liczne praktyki zawodowe w żłobku, przedszkolu i szkole podstawowej.
Kwalifikacje:
• Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, specjalność: edukacja elementarna i terapia pedagogiczna.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Innowacyjna nauka pisania i czytania inspirowana metoda Marii Montessori;
• Gramy, śpiewamy i tańczymy – z muzyką dobrze się bawimy.
,,W otoczeniu jest moc wychowawcza obecna dookoła, a wszyscy – dzieci i nauczyciel – mają w nim swój udział”.
M. Montessori.
Doświadczenie:
• Nauczyciel wspomagający w Przedszkolu Bambini;
• Doświadczenie w opiece nad dziećmi – praktyki pedagogiczne w żłobku, przedszkolu i szkole podstawowej.
Kwalifikacje:
• Wyższa Szkoła Pedagogiki i Administracji im. Mieszka I w Poznaniu – kierunek: Pedagogika, Specjalność: Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z dydaktyka języka angielskiego.
Dodatkowe kursy, szkolenia:
• Kurs Pierwszej Pomocy Przedmedycznej;
• Udział w II Seminarium innowacyjnej praktyki w naukach społecznych- Edukacja alternatywna;
• Ukończenie warsztatów metodycznych dla nauczycieli – Gramy, śpiewamy i tańczymy- z muzyką dobrze się bawimy.
„Dawać bodźce dziecku, pozostawiając je jednak wolnym w rozwoju – oto pierwszy obowiązek wychowawcy”.
M. Montessori
Doświadczenie w pracy z dziećmi:
• Praktyki pedagogiczne w przedszkolach i szkołach podstawowych;
• Lektor języka angielskiego w szkole językowej, praca z grupami o dużym zróżnicowaniu wiekowym;
• Indywidualne lekcje z języka angielskiego udzielane dzieciom w różnym wieku.
Kwalifikacje:
• Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, specjalności Edukacja elementarna z językiem angielskim.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Konferencja językowa z zakresu wykorzystania ciekawych metod w nauczaniu języka angielskiego – English for young learners;
„Dziecko ma przed sobą wielką misję, która je motywuje: rozwój i stanie się człowiekiem”.
M. Montessori
Doświadczenie w pracy z dziećmi:
• Nauczyciel wspomagający w Przedszkolu Bambini;
• Doświadczenie w opiece nad dziećmi – praktyki pedagogiczne.
Kwalifikacje:
• Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych – specjalizacja edukacja i rehabilitacja dzieci, młodzieży i dorosłych niepełnosprawnością intelektualną.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Kurs surdopedagogiki- język migowy.
„Rozwój ma formę dążenia do coraz większej niezależności. Jest jak strzała wypuszczona z łuku, która leci prosto, szybko i pewnie”.
M. Montessori
Doświadczenie w pracy z dziećmi:
• Nauczyciel wspomagający w Przedszkolu Bambini;
• Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Kursy Pedagogiki Marii Montessori;
• Kurs Pedagogiki Zabawy KLANZA;
• Gramy, śpiewamy i tańczymy – z muzyką dobrze się bawimy – KLANZA
• Kurs Pediatryczny z zakresu udzielania pierwszej pomocy, Centrum Szkoleniowo -Usługowe Medaid.
„Kiedy mówimy o otoczeniu, mamy na myśli wszystko to, co dziecko może swobodnie w nim wybrać i używać w takim stopniu, w jakim tego pragnie, to znaczy odpowiednio do swoich predyspozycji i swoich potrzeb”.
M. Montessori
Doświadczenie w pracy z dziećmi:
• Szerokie doświadczenie w pracy z dziećmi, od 2006 roku nauczyciel wspomagający w przedszkolu Bambini;
W pracy z dziećmi cechuje mnie otwartość na aktualne potrzeby dzieci i ich doświadczenia. Na co dzień podchodzę do życia optymistycznie i z uśmiechem na twarzy. Praca z dziećmi sprawia mi ogromną radość i czuję się w niej spełniona. Lubię obserwować postępy dzieci i wspólnie cieszyć się ich sukcesami. Bardzo dużo uwagi poświęcam na to, aby dziecko czuło się w grupie swobodnie i bezpiecznie. Zawsze w stosunku do dzieci mam otwarte serce. Moja dewiza to: pomagać dziecku zrozumieć otaczający go świat przy pomocy dobranych metod odpowiednio dostosowanych do wieku i rozwoju dziecka.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Kurs Pediatryczny z zakresu udzielania pierwszej pomocy, Centrum Szkoleniowo -Usługowe Medaid;
• Kursy Pedagogiki Marii Montessori;
• Kursy pedagogiki zabawy KLANZA m.in.:
„Od butelki do gwizdka, czyli wesoła muzyka”. Warsztat z wykorzystaniem rekwizytów w pracy z małymi dziećmi, „Prezenty na każdą okazję”, „Taneczne spotkanie z Klanzą”- tańce integracyjne z różnych stron świata.
• Sztuka komunikowania się w przedszkolu;
• Jak współpracować z rodzicami w przedszkolu i szkole;
• Tańczyć baśń- warsztaty muzykoterapii i ekspresji ruchu;
• Harce w kręgu i na łące, czyli dziecięcych pomysłów tysiące- elementy metodyki zuchowe i pedagogiki zabawy w pracy z grupą przedszkolną i z klasą w edukacji wczesnoszkolnej’
• Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy- wpieranie adaptacji małych dzieci w przedszkolu;
• Mali gniewni, jak radzić sobie ze złością u dzieci;
• Rurowy dżem- podstawowe sposoby wykorzystywania Bum Bum Rurek w zabawie i edukacji;
• Maluchy rosną … nie tylko wiosną- wpieranie rozwoju małych dzieci w przedszkolnym;
• Udział w Bajkowym Maratonie Artystycznym zorganizowanym przez Centrum Edukacji Artystycznej;
• Warsztaty metodyczne dla nauczycieli: Czytanie i pisanie w przedszkolu;
• Warsztaty metodyczne: Roztańczone, rozśpiewane, rozbawione przedszkole- tańce i zabawy na różne uroczystości przedszkolne;
• Warsztaty metodyczne: Zabawy i piosenki na wyciągnięcie ręki- czyli jak czerpać radość z działań integracyjnych dla dzieci i dorosłych;
• Warsztaty metodyczne: Gramy, śpiewamy i tańczymy- z muzyką dobrze się bawimy.
„Dziecko jest budowniczym człowieka. Każdego człowieka na tym świecie ukształtowało dziecko, którym kiedyś był”.
M. Montessori
Doświadczenie w pracy z dziećmi:
• Nauczyciel wspomagający w Przedszkolu Bambini;
• Doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym;
• Dobra znajomość języka angielskiego.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Kurs Pedagogiki Marii Montessori;
• Gramy, śpiewamy i tańczymy – z muzyką dobrze się bawimy – KLANZA.
„Jeśli zbyt mocno krytykujesz dziecko, ono nauczy się oceniać. Jeśli regularnie prawisz dziecku komplementy, nauczysz je doceniania”.
M. Montessori
Doświadczenie w pracy z dziećmi:
• Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w przedszkolu i szkole.
• Od kilku lat nauczyciel wspomagający w Bambini Prywatnym Przedszkolu Montessori.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Kurs Pedagogiki Marii Montessori;
• Kurs Pierwszej Pomocy Przedmedycznej;
• Muzyka w przedszkolu. Jak utrzymać fascynację dziecka w czasie grupowych zajęć muzycznych, Strefa wsparcia pedagoga -Aleksandra Skirgiełło;
• Warsztaty teatralne w edukacji, Strefa Wsparcia pedagoga -Aleksandra Skirgiełło;
• Gramy, śpiewamy i tańczymy- z muzyką dobrze się bawimy, Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA.
„Szczęście dziecka nie jest jedynym celem, do którego dążymy; chcemy także by dziecko stawało się budowniczym samego siebie…”.
M. Montessori
Doświadczenie w pracy z dziećmi:
• Praktyki pedagogiczne oraz językowe w klasach 1-8 szkoły podstawowej.
Kwalifikacje:
• Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu, kierunek: Filologia angielska z pedagogiką.
„Kiedy tylko dziecko zacznie rozwijać się w przygotowanym otoczeniu i uda mu się działać samodzielnie i niezależnie od dorosłych, natychmiast zrodzi się harmonia nie tylko pomiędzy nim a otoczeniem, ale też między nim a dorosłymi”.
Maria Montessori
Doświadczenie w pracy z dziećmi:
• nauczyciel wspomagający w Przedszkolu Bambini,
• praca z dziećmi-praktyki pedagogiczne.
Kwalifikacje:
• Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych – specjalizacja: Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe,
• Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych – specjalizacja: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
Udział w webinariach:
• „Rozwój dziecka od urodzenia do 3 roku życia”,
• „Co nam mówią rysunki przedszkolaka?”,
• „Wychowanie bez rywalizacji- czy to możliwe?”,
• „Relacje rodzic-nauczyciel nauczyciel- rodzic”.
„Szczęście dziecka nie jest jedynym celem, do którego dążymy; chcemy także by dziecko stawało się budowniczym samego siebie…”.
Maria Montessori
Doświadczenie w pracy z dziećmi:
• nauczyciel wspomagający w Przedszkolu Bambini,
• doświadczenie w opiece nad dziećmi.
Kwalifikacje:
• Wyższa Szkoła Pedagogiki i Administracji im. Mieszka I w Poznaniu – kierunek: pedagogika,
• Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu – kierunek: bezpieczeństwo wewnętrzne.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• kurs pierwszej pomocy.
„Bez środowiska korzystnego dla życia psychicznego dziecko słabnie wewnętrznie, staje się kapryśne, znudzone, wyalienowane ze społeczeństwa”.
Maria Montessori
Doświadczenie:
• praktyki pedagogiczne w przedszkolach i szkołach podstawowych,
• doświadczenie w indywidualnej pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Kwalifikacje:
• Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, specjalność Edukacja elementarna z terapią pedagogiczną.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• certyfikat B2 z języka angielskiego,
• konferencja „Mediacje w szkole – uczenie się odpowiedzialności za własne życie i życie wspólnoty szkolnej”,
• seminarium naukowo – metodyczne Pedagogia dziecka pt. „Wartości dialogów w edukacji dzieci”,
• seminarium naukowo – metodyczne Pedagogia dziecka pt. „Dialogiczne wartościowanie w edukacji dzieci”.
„Dzieci są jak motyle na wietrze. Niektóre potrafią latać wyżej niż inne, ale każde z nich lata najlepiej jak może. Po co więc porównywać je do reszty? Każde jest inne. Każde jest wyjątkowe. Każde jest piękne”.
Clare Morral
Doświadczenie w pracy z dziećmi:
• Pedagog edukacji wczesnoszkolnej i logopeda z wieloletnią praktyką w pracy z dziećmi;
• Od wielu lat współpracuje z przedszkolem Bambini;
• Członek Polskiego Związku Logopedów.
Wykształcenie:
• Gnieźnieńska Wyższa Szkoła Humanistyczno – Menedżerska „MILLENIUM” – Logopedia;
• Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu – Nauczanie początkowe;
• Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu – Filologia polska;
• Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie – Nauczanie zintegrowane w klasach I – III i nauczanie blokowe w klasach IV-VI – blok humanistyczny;
• Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu – Socjologia;
Kursy i szkolenia
• Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego, alalia i oligofazja;
• Dwujęzyczni uczniowie- strategie diagnozy i terapii logopedycznej;
• Niedokształcenie mowy o typie afazji, diagnoza i terapia;
• Mutyzm wybiórczy- problem psycho czy logo;
• Terapia kompetencji komunikacyjnych osób ze spektrum autyzmu;
• Wybrane metody profesjonalnej diagnozy i terapii logopedycznej;
• Logopedia w spotkaniu z ortodoncją;
• Diagnoza różnicowa i metody pracy logopedy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
• Studium logopedii wczesnoszkolnej;
• Opóźniony rozwój mowy – prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne;
• Metoda wstępnej stymulacji logopedycznej w terapii dziecka ryzyka dysleksji;
• Diagnoza z zastosowaniem Skali Gotowości Szkolnej i wspomaganie dzieci pięcioletnich osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole;
• Wspieranie dziecka z deficytami rozwojowymi;
• Komunikacja z dzieckiem z zespołem Aspergera;
• Uczeń z zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej;
• Terapia mowy u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu-podejście behawioralne;
• Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym na pierwszym etapie kształcenia;
• Logopedia w pracy nauczyciela;
• Moje dziecko nie mówi – diagnoza różnicowa zaburzeń rozwoju językowego dziecka;
• Organizacja pracy z uczniami klas I – III mającymi specyficzne trudności w nauce;
• Dyslektyk czy leń? Diagnoza i pomoc;
• Programowanie terapii w przypadku zaburzeń realizacji fonemów;
• Czytanie ze zrozumieniem;
• Diagnoza i aktywizacja ucznia z trudnościami w nauce;
• Warsztaty dla nauczycieli z zakresu pedagogiki Marii Montessori;
• Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna;
• Kompleksowa diagnoza zaburzeń płynności mowy u dzieci podstawą skutecznej interwencji logopedycznej;
• Jąkanie: objawy-diagnoza;
• Trudności diagnostyczne w przypadku afazji u chorych poudarowych;
• Komunikacja alternatywna w ochronie zdrowia pacjenta oraz systemy wspomagające terapię afazji, jako wsparcie procesu rehabilitacji;
• Diagnozowanie jąkania u dzieci przedszkolnych;
• Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów;
• Nowoczesny warsztat logopedy;
• Programowanie terapii w przypadku zaburzeń realizacji fonemów – nowe ujęcie zagadnienia;
• Opóźniony rozwój mowy – prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne;
• System Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej – Diagnoza Nauczycielska;
• Rozwiązania metodyczne w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym tworzenie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych;
• Praca z dzieckiem zdolnym w edukacji wczesnoszkolnej;
• Niepowodzenia w uczeniu się matematyki – diagnozowanie dzieci i program korygowania rozwoju oraz rekonstruowanie wiadomości i umiejętności matematycznych;
• Pomoc psychologiczno-Pedagogiczna w aspekcie obowiązujących przepisów prawa;
• Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych;
• Nauczanie języka polskiego jako obcego;
• Nauczanie języka polskiego dzieci posługujących się językiem ukraińskim, rosyjskim i białoruskim jako pierwszym;
• Dwujęzyczni uczniowie – strategie diagnozy i terapii logopedycznej;
• Wsparcie logopedyczne w edukacji uczniów z doświadczeniem migracji;
• Metoda Warnkego- praktyczne zastosowanie treningu słuchowego, wzrokowego, motorycznego w terapii trudności szkolnych;
• Myślenie wizualne drogą do wzmocnienia procesu nauczania;
• W polskiej szkole wielokulturowej- program nauczania języka polskiego jako obcego.
Udział w konferencjach logopedycznych:
• O autyzmie z różnych perspektyw: edukacja, komunikacja, rozpoznanie, żywienie;
• Skuteczność terapii jąkania u dzieci. Możliwości terapii w Polsce i na świecie;
• Dziecko z Zespołem Aspergera w edukacji przedszkolnej;
• Szkoła w spektrum autyzmu – innowacje w edukacji;
• Mózg-Język-Komunikacja;
• Wielojęzyczność, wielokulturowość, jeden język komunikacji;
• Integracja dla edukacji. Organizacja pomocy psychologiczno- pedagogicznej w przedszkolu i szkole;
Szkolenia doradcy metodycznego przy Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu:
• Projekt nowej podstawy programowej w edukacji wczesnoszkolnej;
• Propedeutyka wiedzy o pracy z uczniem dyslektycznym;
• Specyficzne ćwiczenia w mówieniu, czytaniu i pisaniu;
• Ćwiczenia w mówieniu, czytaniu i pisaniu podstawą sukcesu edukacyjnego dziecka;
• Ćwiczenia językowe konieczne do osiągnięcia przez dziecko umiejętności samodzielnego redagowania różnych form wypowiedzi.
„Sport zawsze będzie dziedziną życia dla ludzi z artystycznym nastawieniem do rzeczywistości”.
Małgorzata Domagalik
Doświadczenie:
• Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w przedszkolu i szkole oraz młodzieżą w gimnazjum i szkołach średnich;
• Organizacja i prowadzenie eventów dla dzieci;
• Organizacja obozów sportowo – rekreacyjnych letnich (obóz rowerowy) i zimowych (obóz narciarski) oraz półkolonii.
Kwalifikacje:
• Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, Kierunek: wychowanie fizyczne, Specjalizacja: Trener;
• Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, Studia podyplomowe- gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna;
• nauczyciel dyplomowany.
Dodatkowe kursy i szkolenia:
• Trener I klasy Kajakarstwo Klasyczne AWF Warszawa;
• Instruktor hokeja na trawie AWF Poznań;
• Instruktor pływania AWF Poznań;
• Oligofrenopedagogika: WSNP w Warszawie.
„W życiu, jak i w szachach, przezorność wygrywa”.
William Ewart Napier
Doświadczenie pracy z dziećmi:
• prowadzenie zorganizowanych i indywidualnych zajęć szachowych od 2010 r.;
• nauka szachów w Przedszkolu Bambini od 2013 r.;
• ukończenie sześciosemetralnej praktyki pedagogiczno-dydaktycznej w dwóch poznańskich placówkach edukacyjnych.
Kwalifikacje:
• prowadzenie Szkoły Szachowej Od Pionka Do Króla od 2018 r.;
• ukończenie kursu instruktora szachów Polskiego Związku Szachowego w 2015 r.;
• ukończenie studiów o profilu pedagogicznym (filologia angielska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, studia magisterskie);
• uzyskanie II klasy sędziowskiej w 2011 roku;
• uzyskanie normy na mistrza krajowego w 2019 r.;
• uzyskanie rekordowego międzynarodowego rankingu FIDE w szachach klasycznych o wartości 1932 w 2017 r.;
• członkostwo w LKS „Piast” Śrem od 2005 r.
Wybrane sukcesy podopiecznych:
• 3 m-ce w Mistrzostwach Wielkopolski Juniorów do lat 13 (Sypniewo, 2021);
• 5 m-ce w Mistrzostwach Wielkopolski Juniorów do lat 9 (Sypniewo, 2021);
• 54 m-ce w Mistrzostwach Polski Juniorów do lat 10 (Jelenia Góra, 2021);
• 3 m-ce w Mistrzostwach Wielkopolski Juniorów do lat 11 (Sypniewo, 2020);
• 5 m-ce w Mistrzostwach Międzywojewódzkich Juniorów do lat 9 (Sypniewo, 2020);
• 1 m-ce w Mistrzostwach Miasta Poznania (grupa dziewcząt) w szachach do lat 7 (Poznań, 2016);
• 2 m-ce w Mistrzostwach Miasta Poznania (grupa dziewcząt) w szachach do lat 7 (Poznań, 2015).
Wybrane osobiste sukcesy:
• 7 m-ce w LVI Międzynarodowym Festiwalu Szachowym im. Akiby Rubinsteina OPEN D (Polanica Zdrój, 2020);
• 4 m-ce w Festiwalu Szachowym Obra Lato Open (Obra, 2014);
• 1 m-ce w Półfinałach Mistrzostw Wielkopolski Juniorów do lat 18 (Poznań, 2011);
• 6 m-ce w Mistrzostwach Międzywojewódzkich Juniorów do lat 17 (Sarbinowo, 2009).
Wykształcenie:
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania – Rachunkowość i finanse przedsiębiorstw;
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu – Podyplomowe Studia Podatkowe.
Kursy:
Certyfikat Ministra Finansów – uprawniający do samodzielnego prowadzenia biura rachunkowego nr 10004/2005,
Stowarzyszenie Księgowych w Poznaniu – kurs na samodzielnego księgowego.
Znajomość programów INSERT, VULCAN, SYMFONIA, PŁATNIK , OPTIMA
Doświadczenie zawodowe:
Posiadam 25-letni staż pracy w księgowości na który składają się :
1. Referent ds. księgowości / Główna księgowa Zespół Szkół Zawodowych;
2. Główna księgowa PZHT;
3. Biuro Rachunkowe Anna Kaczmarek – jednoosobowa działalność gospodarcza od roku 2008.
W swojej pracy zajmuję się :
• prowadzeniem księgowości jednostki;
• prowadzeniem rozrachunków podmiotu;
• prowadzeniem obsługi kadrowo – płacowej pracowników oraz zleceniobiorców;
• rozliczaniem dotacji przedmiotowych;
• prowadzeniem rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz z Urzędem Skarbowym.
Bożena Maćkowiak jest szefową kuchni w przedszkolu Bambini przy ul. Wołyńskiej 8. Razem z panią Agnieszką Sobczak przygotowuje posiłku dla przedszkolaków Bambini. Panie pracują w nowoczesnej i przestronnej kuchni. Przygotowują posiłki w oparciu o świeże owoce, warzywa i produkty najwyższej jakości. Urozmaicają jadłospis tak, aby dzieci jadły zdrowo i z przyjemnością. Menu przedszkolne dostosowują również do dzieci ze specjalistyczną dietą, między innymi bezglutenową. Wszystkie posiłki zawierają składniki odżywcze we właściwych proporcjach a ich wartość energetyczna jest dostosowana do potrzeb organizmu przedszkolaka. Panię gotują bardzo smacznie, o czym świadczą zadowolone miny naszych przedszkolaków.
Posiłki przygotowywane w naszej przedszkolnej kuchni oferowane są zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Produkcyjnej, Dobrej Praktyki Higienicznej oraz systemem HACCAP.
Pani Iwona Urbańska od kilkunastu lat jest szefową kuchni w Przedszkolu Bambini. Gotowanie jest jej pasją i największą przyjemnością. Wspólnie z panią Iwoną Wawrzyniak przygotowuje w przedszkolnej kuchni pyszne potrawy dla dzieci: śniadania, obiady oraz podwieczorki. Obie Panie w przedszkolu Bambini zajmują się opracowywaniem zbilansowanych i pełnowartościowych jadłospisów dla dzieci zgodnie z wymogami i wytycznymi wynikającymi z przepisów prawnych. W przygotowywaniu posiłków panie kucharki uwzględniają również specjalistyczne diety dzieci, w tym dla dzieci na diecie bezglutenowej. Panie podnoszą swoje kwalifikacje na licznych kursach i szkoleniach, organizowanych m.in. przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Największym ich sukcesem jest uśmiech, radość szczęście dziecka oraz wspaniale zjadane posiłki przez nasze przedszkolaki.
mgr Małgorzata Stankiewicz-Klimka jest założycielem i dyrektorem przedszkola Bambini przy ul. Mazowieckiej 6 i Wołyńskiej 8 w Poznaniu.
Nauczyciel mianowany z wieloletnim doświadczeniem pracy z dziećmi.
W 1994 roku otrzymała Międzynarodowy Dyplom Centrum Montessori SONNENBERG INTERNATIONAL CENTRE w Niemczech.
mgr Małgorzata Stankiewicz-Klimka jest założycielem i dyrektorem przedszkoli: Bambini przy ul. Mazowieckiej 6 i Wołyńskiej 8.
W 1994 roku otrzymała Międzynarodowy Dyplom Centrum Montessori SONNENBERG INTERNATIONAL CENTRE w Niemczech.
W 1995 roku uzyskała dyplom mgr pedagogiki specjalnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Pod kierunkiem prof. Ireny Obuchowskiej zredagowała pierwszą na Uniwersytecie pracę magisterską na temat metody Marii Montessori.
W 1996 roku otrzymała dyplom Studiów Podyplomowych z Dziennikarstwa na Wydziale Nauk Społecznych Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W 1998 roku ukończyła Podyplomowe Studia w zakresie Pedagogiki Marii Montessori na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie.
W 1998 roku za wybitne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i organizacyjnej otrzymała Nagroda Dyrektora Szkoły przyznaną przez mgr Zofię Żółtak.
Od wielu lat z wielką pasją i zaangażowaniem prowadzi przedszkole Montessori. Wraz ze swoją kadrą wielką troską otacza wszystkie przedszkolaki, zapewniając im opiekę, zabawę, naukę i poczucie bezpieczeństwa, ponieważ jak pisała Montessori „Dla dziecka porządek jest tym, czym dla nas jest ziemia pod nogami, na której stoimy, czym dla ryby woda, w której pływa„.
W latach 1996- 2002 jako aktywny nauczyciel Montessori prowadziła szkolenia, kursy i warsztaty z lekcjami pokazowymi dla nauczycieli, psychologów i pedagogów z całej Polski. Uczestniczyła w konferencjach i zjazdach poświęconych metodzie Montessori w Polsce i Europie.
Efektem wiedzy i doświadczenia jest wyróżnienie przyznane w 2006 roku dla Przedszkola w kategorii „Najlepsze Wielkopolskie Przedszkole”. Placówka spośród 100 przedszkoli otrzymała 3 miejsce a jedną z nagród był cykl programów zrealizowanych przez Telewizję Polską, w których uczestniczyły dzieci z Bambini. Przez wiele lat wprowadzała dzieci w świat materiałów montessoriańskich, prowadząc zajęcia w przedszkolu, jako nauczyciel, wychowawca.
Swoją wiedzą, doświadczeniem i praktyką w pracy z dziećmi dzieli się prowadząc Rady Pedagogiczne dla nauczycieli. Jest również doradcą metodycznym w przedszkolu w zakresie metodyki pracy z Materiałem Montessori. W swojej pracy dyrektora i nauczyciela kieruje się słowami Marii Montessori: „Postawa nauczyciela musi zawsze wynikać z miłości. Dziecku zawsze należne jest pierwsze miejsce”, „Kochać dziecko to służyć mu jak to tylko możliwe”.
Dzieci wychowane w satysfakcji ducha często siadają obok kwiatów, by je podziwiać, lecz natychmiast wstają, by zabrać się do działania, ponieważ tylko działając mogą sprawić, że rozkwitną kiełki pełne piękna i ich własnej małej osobowości.